Good deed

Good deed

SOCIAL DEVELOPMENT

Materials: lack

What should be done:

1. Drugi tydzień listopada to Światowy Dzień Uczynności. Talk to the children about it, how important it is to be nice to other people, and ask the little ones for some examples of such behavior.

2. Zachęć dzieci do robienia dobrych uczynków przez cały tydzień.

The little ones can, for example:

• Zapraszać do zabawy kogoś, who is standing alone in the playground.

• Mówić sobie nawzajem miłe rzeczy.

• Make a color postcard and send it to someone else.

• Make and give someone a beaded necklace or bracelet.

• Przynieść do przedszkola dodatkową przekąskę i poczęstować nią kogoś z grupy.

• Pomóc komuś w wykonywanych obowiązkach.

• Pomóc opiekunce w upieczeniu ciastek dla całej grupy.

• Z własnej inicjatywy zastawić stół do kolacji.

• Bez proszenia posprzątać swój pokój.
Create books without words

LANGUAGE AND LEARNING TO READ

Materials:
paper
crayons
stapler

What should be done:

1. Tell the kids, that during this period World Children's Book Day is being celebrated. Ask the little ones, would they like to create their own books on this occasion?.

2. Zachęć dzieci do narysowania ilustracji.

3. Ask the little ones, to arrange the pictures in the selected order, creating a book without words.

4. Zaproponuj dzieciom, to share the stories they told with their colleagues.

5. innym sposobem na uczczenie tego dnia jest wspólna wycieczka do biblioteki.

Thanks to the readers

SOCIAL DEVELOPMENT

Materials:
decorative sticky notes
pens

What should be done:

1. Zachęć dzieci do podyktowania podziękowań i wiadomości skierowanych do osób, which made guest appearances in kindergarten, to read to the little ones.

2. Zaadresuj kartki i wyślij je do odpowiednich osób.