Musical weather

Musical weather

RHYTHMIC

Materials:
various musical instruments

What should be done:

1. Talk to the children about it, how you can use musical instruments to imitate the sounds of various weather conditions.
For example, a flute can be used to imitate a whistling wind, and the drum – thunder.

2. Ask the little ones, what instrument could imitate the sound of falling snow, spadających liści itp.

3. Zachęć dzieci do grania na różnych instrumentach i znajdywania odgłosów pasujących do poszczególnych pór roku.

What else can be done:

Motion: Gather the many musical instruments and encourage the children to move in a way that best describes the sound of each instrument. The bells can be answered quickly, minor movements; drums, marching, etc..

Eggs with fun

RHYTHMIC

Materials:
plastikowe otwierane jajka
drawings of simple steps (e.g.. klaskanie, podskakiwanie, touching toes)

What should be done:

1. Narysuj lub wytnij wizerunki ludzi wykonujących różne proste czynności.

2. Włóż te rysunki do plastikowych jajek.

3. Niech każde z dzieci wylosuje jedno jajko, otworzy je i wykona czynność przedstawioną na znalezionym obrazku.

What else can be done:

Plasticity: Have the children paint a large egg on a sheet placed on the easel, using pastel colors.