Musical weather
RHYTHMIC
Materials:
various musical instruments
What should be done:
1. Talk to your children about it, how you can use musical instruments to imitate the sounds of various weather conditions.
For example, a flute can be used to imitate a whistling wind, and the drum – thunder.
2. Ask the little ones, what instrument could imitate the sound of falling snow, spadających liści itp.
3. Zachęć dzieci do grania na różnych instrumentach i znajdywania odgłosów pasujących do poszczególnych pór roku.
What else can be done:
Motion: Gather the many musical instruments and encourage the children to move in a way that best describes the sound of each instrument. The bells can be answered quickly, minor movements; drums, marching, etc..
Eggs with fun
RHYTHMIC
Materials:
plastikowe otwierane jajka
drawings of simple steps (e.g.. Clapping, bouncing, touching toes)
What should be done:
1. Narysuj lub wytnij wizerunki ludzi wykonujących różne proste czynności.
2. Włóż te rysunki do plastikowych jajek.
3. Niech każde z dzieci wylosuje jedno jajko, otworzy je i wykona czynność przedstawioną na znalezionym obrazku.
What else can be done:
Plasticity: Have the children paint a large egg on a sheet placed on the easel, using pastel colors.