Spring cleaning.
GENERAL TIPS
Materials:
buckets
soap
cloths
towels
What should be done:
1. Urządź w sali wiosenne porządki. Encourage the children to wash their dolls, brushes, plastic toys etc..
2. Poproś dzieci o uporządkowanie materiałów i zabawek w poszczególnych kącikach tematycznych.
What else can be done:
Learning to read: Prepare cards with individual letters of the alphabet and ask the children, to put them in the correct order.
Favorite weather.
GROUP ACTIVITIES
Materials:
cardboard
printer or marker
pictures of different types of weather
name cards for all children
binder with pockets
What should be done:
1. Porozmawiaj z dziećmi o różnych rodzajach pogody.
2. Stwórzcie tabelę pogody, by printing a header card with pictures of various weather phenomena and the title What is Your Favorite Weather?”.
3. Umieść tę kartę w górnym rzędzie segregatora.
4. Niech każde z dzieci kolejno umieszcza swoją kartę z imieniem w wybranej kolumnie.
5. Porozmawiaj z dziećmi o powstałej tabeli i razem policzcie, what weather is the most liked (snowy, windy, rainy or sunny).