Przemiana

Przemiana

GESTY, PIOSENKI I WIERSZYKI

Materiały: brak

Co należy zrobić:

1. Przeczytaj dzieciom następujący wierszyk, wykonując opisane gesty:

Gąsienica pełza wkoło,

Żując smaczne liście. (udaj, że zrywasz i zjadasz liść)

Wtem otacza się kokonem, (obróć się)

Czy to widzieliście?

Potem z niego wyskakuje (skocz do przodu)

I przeciąga się na boki. (wyciągnij ręce na boki)

Czuje słońce na swych skrzydłach,

Odlatuje pod obłoki, (udaj, że machasz skrzydłami i odlatujesz)

2. Powtórz wierszyk, aby dzieci też mogły wykonać kolejne gesty.

Co jeszcze można zrobić:

Rytmika: Włącz muzykę i zachęć dzieci do zabawy w gąsienicę. Niech malcy staną jeden za drugim, złapią się nawzajem za biodra i zaczną biegać po sali w rytm muzyki.

Była sobie gąsieniczka

GESTY, PIOSENKI I WIERSZYKI

Materiały:

brak

Co należy zrobić:

Zaśpiewaj dzieciom następującą piosenkę:

Była sobie gąsieniczka,

Która kiedyś na listeczku

Owinęła się kokonem

I zasnęła na słoneczku.

Kiedy spała, tak myślała:

„Mieć skrzydełka jak motylki,

Musi być niezwykle miło”.

Gdy się wreszcie obudziła,

Jej marzenie się spełniło!

Co jeszcze można zrobić:

Plastyka: Zbudujcie gąsienicę z kartonów po jajkach.