Śnieżki

Śnieżki

GRY

Materiały:
3-4 arkusze białej bibuły dla każdego z dzieci
2 wiaderka
sznurki

Co należy zrobić:

1. Połóż na podłodze dwa kawałki sznurka w odległości około 120-150 cm od siebie (zmniejszaj lub zwiększaj tę odległość w zależności od poziomu rozwoju dzieci).

2. Podziel grupę na dwie drużyny i ustaw je w rzędach za poszczególnymi sznurkami. Obok obu drużyn ustaw wiaderka.

3. Pierwsze w kolejności dziecko z jednej drużyny zgniata kawałek bibuły, tworząc „śnieżkę”. Następnie wkłada ją do wiaderka (aby uniknąć jej przedwczesnego rzucenia!) i biegnie na koniec rzędu.

4. W ten sposób każde z dzieci wykonuje trzy lub cztery „śnieżki”.

5. Ustaw obie drużyny przed sznurkami, naprzeciwko siebie. Drużyna, która jako pierwsza skończy produkcję „śnieżek”, może jako pierwsza rzucać. Niech druga grupa cofnie się o kilka kroków, aby stworzyć pustą przestrzeń zaraz za leżącym sznurkiem.

6. Daj każdemu z malców z pierwszej drużyny po trzy „śnieżki”. Na twój sygnał zaczyna się rzucanie. Dzieci mogą rzucać jedno po drugim lub jednocześnie. Celem jest przerzucenie „śnieżek” na drugą stronę sznurka leżącego przed przeciwną drużyną.

7. Kiedy malcy skończą rzucać, wszystkie dzieci głośno liczą, ile „śnieżek” znalazło się na terytorium przeciwnika.

8. Teraz zaczyna rzucać druga drużyna.

Co jeszcze można zrobić:

Zajęcia w grupie: Porozmawiajcie o śniegu i jego różnych zastosowaniach.

Język: Pomyślcie o różnych słowach, którymi można opisywać śnieg. Opowiedz malcom o licznych określeniach śniegu, jakie funkcjonują w języku Eskimosów.

Muzyka: Śpiewajcie piosenki o śniegu i bałwankach.

 

Czy spadnie śnieg?

ZAJĘCIA W GRUPIE

Co należy zrobić:

1.    W zachmurzony zimowy dzień poproś dzieci, aby spróbowały przewidzieć, czy będzie padać śnieg.

2.    Pod koniec dnia sporządź tabelę prognoz i oceń ich trafność.

Co jeszcze można zrobić:

Plastyka: Za pomocą soli gorzkiej, wody i czarnego kartonu sporządzajcie „mroźne” rysunki.