Ahoj, żeglarze!

Ahoj, żeglarze!

JĘZYK I NAUKA CZYTANIA

Materiały: brak

Co należy zrobić:

1. Zacznij od nauczenia dzieci czynności, które odpowiadają następującym komendom:

• Kapitan na pokładzie! (stańcie na baczność i zasalutujcie}
• Szorować pokład! (Klęknij i udawaj, że szorujesz podłogą)
• Zatańcz gigę! (Skrzyżuj ręce na piersiach i naprzemiennie wyrzucaj przed siebie nogi)
• Na maszt! (Udaj, że się wspinasz, naprzemiennie poruszając rękami)
• Uwaga na piratów! (Trzymaj dłoń poziomo nad oczami i się rozglądaj)
• Lewo na burt! (Udaj, że kręcisz dużym sterem w lewo)
• Prawo na burt! (Udaj, że kręcisz dużym sterem w prawo)
• Na deskę! (Udaj, że idziesz po desce z rękami wyciągniętymi na boki)

2. W przypadku młodszych dzieci możesz zrezygnować z trudniejszych komend, na przykład „lewo na burt” i „prawo na burt”. Zachęć malców do wymyślania własnych marynarskich poleceń,

3. Kilkakrotnie ćwiczcie każdy ruch.

4. Szybko wywołuj kolejne komendy. Zachęć dzieci, aby starały się wykonywać wszystkie polecenia, pomimo coraz większego tempa. To świetna zabawa!

Co jeszcze można zrobić:

Wykorzystaj tę grę jako element serii zabaw o tematyce żeglarskiej lub pirackiej. Plastyka: Zachęć dzieci do wymyślenia nazwy dla żaglowca i zaprojektowania zdobiącej go flagi.

Odgrywanie ról: Samodzielnie wykonaj lub zdobądź kostiumy piratów. Zachęć dzieci do udawania, że są załogą dużego żaglowca.

Zajęcia w grupie: W oparciu o książki i ilustracje pokaż dzieciom, jak wyglądało życie na dawnych statkach.